Etykiety

3FALA (4) AKTORZY (13) analog (3) ARCHITEKTURA (15) AUTA (1) AUTO (2) cieszyn (5) CZECHY (26) ELA (1) FILMOWO (33) FOTOGRAFIE (58) GRAFFITI (4) hacele (2) HISTORIA (17) KINO NA GRANICY (10) KONKURS (3) KORA (2) KSIĄŻKI (75) LISTY (2) lomo (30) lomografia (8) ŁODYGOWICE (6) MOTOR (2) MUZYKA (9) MUZYKA pewel mała (1) nurkowanie (2) OSOBISTE (28) pióra (2) PKP (2) POCZATEK (1) POCZTÓWKI (9) PODRÓŻE (19) PRAHA (29) PRASA (1) prl (13) STAWKOLOGIA (9) sverak (2) TEATR (3) winyle (4) ZNALEZISKA TARGOWE (28) żywiec (8)
Instagram

Ostatnie trochę LOMO

Kolekcja wierzb powoli rośnie, (gdzie mi tam do Hartwiga) i, jak zauważam, przegrywają z industrialnym grodzeniem. Wierzb jest coraz mniej.  Oczywiście w naszym regionie, bo pewnie w Polsce B, będzie jeszcze dużo, grubych i krzywych, chyba że zostały wycięte na opał z powodów ekonomicznych. W miejscach które pamiętam, już ich nie ma, ale dostrzegam je gdzie indziej.

Ostatnio nosiłem ze sobą LOMO z czarno-białym filmem (BW 400CN Kodak C-41) uwielbiam jego kontrast i łatwość zdjęć cz-b.

"Fotografuję żeby przekonać się jak to będzie wyglądało na zdjęciu." - Garry Winogrand, ja też.















Zdjęcia z miejscowości Zarzecze nad jeziorem żywieckim oraz Pewel Mała gdzie mieszkam.

Susan Sontag "O fotografii" 
wycinek z antologii cytatów zamieszczonych na końcu książki.
... wiosną 1921 roku zainstalowano w Pradze dwa automaty fotograficzne właśnie wynalezione za granicą. Reprodukowały one sześć lub dziesięć zdjęć tej samej osoby na jednym arkuszu. 
Kiedy zabrałem te zdjęcia ze sobą do Kafki - powiedziałem od niechcenia: "Za kilka koron można się sfotografować pod każdym kątem. Ten aparat - to mechaniczne "poznaj samego siebie".
 -Chciałeś powiedzieć: "pomyl się co do własnej osoby" - odparł Kafka z leciutkim uśmiechem.
Zaprotestowałem. "Jak to? Aparat nie może kłamać! Kto ci to powiedział?
- Kafka przekrzywił głowę. "Fotografia skupia naszą uwagę na tym, co powierzchowne. Z tej przyczyny zaciemnia ukryte życie , które prześwituje przez zarys rzeczy niczym gra światłocienia. Nie daje się tego uchwycić nawet najostrzejszym obiektywem. Trzeba szukać po omacku, na wyczucie... Ten automatyczny aparat nie pomnaża ludzkiego oka, a dostarcza jedynie fantastycznie uproszczonego punktu widzenia oka muchy."
                                                                            Gustav Janouch, Rozmowy z Kafką     
                                                                     
 To mi przypomina piękny film "Amelia" z O. Tautou, gdzie pojawia się chłopak, kolekcjonujący porwane, niechciane zdjęcia wyrzucone przez  ludzi niezadowolonych ze swojego wizerunku... kolejny raz oglądaliśmy  go z prawdziwą przyjemnością, aż spóźniłem się do pracy.
PS.:
AM jak będziesz spacerować po Pradze, zobaczysz budkowy automat fotograficzny, to zapamiętaj lokalizację. Takie zdjęcie będzie fajną pamiątką.  

1 komentarz:

  1. najbliższy budkowy aparat jest u nas na metrze. i go nie lubię, bo zjadł mi 50kc a nie zrobił zdjęcia. a potrzebowałam do indeksu sobie cokolwiek wkleic!

    OdpowiedzUsuń