Etykiety

3FALA (4) AKTORZY (13) analog (8) ARCHITEKTURA (16) AUTA (1) AUTO (2) cieszyn (6) CZECHY (27) dagerotyp (2) ELA (2) FILMOWO (34) FOTOGRAFIE (66) GRAFFITI (5) hacele (2) HISTORIA (18) KINO NA GRANICY (11) kolodion (1) KONKURS (3) KORA (2) KSIĄŻKI (81) LISTY (2) lomo (31) lomografia (10) ŁODYGOWICE (7) magdalenki (2) MOTOR (2) MUZYKA (9) MUZYKA pewel mała (1) nurkowanie (2) OSOBISTE (31) paryż (2) pióra (2) PKP (2) POCZATEK (1) POCZTÓWKI (9) PODRÓŻE (22) Polska podróże pewel mała (1) PRAHA (29) PRASA (1) prl (13) STAWKOLOGIA (9) sverak (2) TEATR (3) winyle (4) ZNALEZISKA TARGOWE (30) żywiec (8)
Instagram

Praga wspak.

Fajnie będzie poznać kiedyś Pragę inaczej niż turyści. Nie czuję sentymentu do kościołów, zamków, klasztorów, pomników. Za to lubię dzielnice przemysłowe, osiedla robotnicze, miejsca gdzie toczy się życie codzienne. Wisi pranie, krzyczą dzieci, spacerują staruszki, siedzi rzeźnik przed sklepem, słychać gwar przez otwarte drzwi baru.
Chciałbym zobaczyć miejsca akcji filmów które rozgrywały się na moim prywatnym ekranie; ulice, przejścia podziemne z graffiti na ścianach. Trasę doręczyciela Sveraka, plenery "Samotnych" czy "Doblba" albo "Na złamanie karku", pewnie jest jeszcze wiele filmów kręconych w Pradze ale te mi się akurat przypomniały.
 Jest jeszcze coś co chciałbym mieć.
Nie jestem kolekcjonerem ale posiadam pewną ilość tabliczek emaliowanych z nazwami ulic. Marzeniem jest posiadanie takiej tabliczki z Pragi. Widziałem takie w Samotnych(00:56:20)  ostatnio i Na złamanie karku (00:15:32 U sparty, letna, praha 7-piękne kibolskie mieszkanie i ta zajęcza warga, jak oni to zrobili Machackowi?) , tabliczki, takie ładne, wypukłe i czerwone. A tak na marginesie Anka może zaznaczyła byś na mojej liscie filmów, te praskie :-)
W związku z tym konieczne będzie też odwiedzenie targowiska staroci, nie tylko dla ewentualnej tabliczki ale czegokolwiek co wpadnie w oko i pozostanie cenną pamiątką wyjątkowej podróży. Wierzę że w te wakacje.


1 komentarz:

  1. nie widziałam na targach tabliczek. targi się odbywają nieregularnie w dwóch miejscach, zależnie od pozwoleń wydanych przez zarząd dzielnicy.
    mogę przejrzeć co tam jest praskiego. ale żeby stwierdzic, które to miejsca to musiałabym te filmy obejrzec - a nie wszystkie mam (najbardziej nienawidzę człowieka który pożyczył moje oryginalne dvd z Opowieści o zwyczjnym szaleństwie gdzie z dodatków udało mi się znaleźć miejsce gdzie mieszkał bohater...)

    OdpowiedzUsuń