Etykiety

3FALA (4) AKTORZY (13) analog (8) ARCHITEKTURA (16) AUTA (1) AUTO (2) cieszyn (6) CZECHY (27) dagerotyp (2) ELA (2) FILMOWO (34) FOTOGRAFIE (66) GRAFFITI (5) hacele (2) HISTORIA (18) KINO NA GRANICY (11) kolodion (1) KONKURS (3) KORA (2) KSIĄŻKI (81) LISTY (2) lomo (31) lomografia (10) ŁODYGOWICE (7) magdalenki (2) MOTOR (2) MUZYKA (9) MUZYKA pewel mała (1) nurkowanie (2) OSOBISTE (31) paryż (2) pióra (2) PKP (2) POCZATEK (1) POCZTÓWKI (9) PODRÓŻE (22) Polska podróże pewel mała (1) PRAHA (29) PRASA (1) prl (13) STAWKOLOGIA (9) sverak (2) TEATR (3) winyle (4) ZNALEZISKA TARGOWE (30) żywiec (8)
Instagram

Żelary... tak blisko

Jozo... miałeś żyć!

  Żelary rozczuliły mnie, bardzo. Co ja na to poradzę że łatwo się wzruszam.Pewnie przez mój nieszczęsny kobiecy pierwiastek który noszę w sobie. Tak bardzo chciałem żeby im się udało, ale nasze europejskie kino, takie prawdziwe, nie uznaje hollywoodzkich zakończeń. Nie jestem macho, lecz JOZA taki właśnie jest. Jest prawdziwym mężczyzną  o wielkim sercu. Dziś takich facetów już niem. Przynajmniej ja takich nie znam.
 Zwykłe życie na wsi połaczone z wyrazistymi postaciami  o mocnych charakterach stanowi o wartości filmu. Historia na pozór prosta o ukrywających się konspiratorach w górskiej wiosce. Okoliczności zmuszają główną bochaterkę do asymilacji  wśród wieśniaków. Na początku odpychających jednak z każdym dniem stających się coraz bliższymi. Nawet małżeństwo potrzebne dla sąsiedzkiej akceptacji z czasem przeradza się w prawdziwą miłość.
 Dwie i pół godziny mija niepostrzeżenie na idealistycznej wizji związku dwojga ludzi posród zwykłych ludzkich spraw małej wiejskiej społeczności i oczekiwaniu happyendu jednak koniec historii jest smutny. Co z tego że Hanka przeżywa wojnę, skoro tragiczne losy pozostawiają niezatarty ślad do końca jej życia, które już nigdy nie będzie takie jak wcześniej, i miłość nie osiągnie już takiego blasku jak z Jozą.

Plenery filmowe zainspirowały mnie do poszukiwań i znalazłem Żelary niedaleko siebie na słowacji.
https://maps.google.pl/maps?saddr=Obecn%C3%BD+%C3%BArad+Z%C3%A1zriv%C3%A1+Stred+409,+Z%C3%A1zriv%C3%A1,+S%C5%82owacja&daddr=%C5%BCywiec&hl=pl&ie=UTF8&ll=49.484186,19.195862&spn=0.792249,1.766052&sll=49.6913,19.182398&sspn=0.197223,0.441513&geocode=Fefl7wId6kYkASGCwOJMqOg2fQ%3BFaQ69gIdPrMkASm7pG3HIyYURzEX8NOIU9yphQ&oq=zelary&t=m&mra=ls&z=9
Może kiedyś sie wybiorę na przejażdżkę motocyklem. Plenery bardzo podobne do naszych beskidzkich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz