Etykiety

3FALA (4) AKTORZY (13) analog (8) ARCHITEKTURA (16) AUTA (1) AUTO (2) cieszyn (6) CZECHY (27) dagerotyp (2) ELA (2) FILMOWO (34) FOTOGRAFIE (66) GRAFFITI (5) hacele (2) HISTORIA (18) KINO NA GRANICY (11) kolodion (1) KONKURS (3) KORA (2) KSIĄŻKI (81) LISTY (2) lomo (31) lomografia (10) ŁODYGOWICE (7) magdalenki (2) MOTOR (2) MUZYKA (9) MUZYKA pewel mała (1) nurkowanie (2) OSOBISTE (31) paryż (2) pióra (2) PKP (2) POCZATEK (1) POCZTÓWKI (9) PODRÓŻE (22) Polska podróże pewel mała (1) PRAHA (29) PRASA (1) prl (13) STAWKOLOGIA (9) sverak (2) TEATR (3) winyle (4) ZNALEZISKA TARGOWE (30) żywiec (8)
Instagram

PROCES... negatywowy

Dużo o Cieszynie ostatnio.
Łatwizna kosztje 25zł za film do procesu C-41,  plus koszty wywołania i skanowania negatywu 14zł. to razem 39zł za 36 zdjęć (bez odbitek).
Na Kino na Granicy zabrałem trochę starych przeterminowanych filmów kolorowych ale chciałem zabrać czarno-białe.
Nie zaopatrzyłem się wcześniej w zapas filmów cz-b ale jak zwykle przypadkiem, znalazłem na Cieszyńskim, Czeskim rynku, sklep z bronią, militariami i... chemią fotograficzną. Wszystko w przystępnych cenach. Negatyw cz-b ILFORD PAN 400 -95Ck wywoływacz negatywowy D76 -110Ck i utrwalacz FOMAFIX -60Ck. Za wszystko zapłaciłem ok 110 zł polskich, bo tam można.

Jednak nie wyszedłem z wprawy.
Przygotowanie roztworów poszło sprawnie, nawijanie filmów do szpulek koreksu w ciemności nie sprawiło trudności, podobnie jak inne czynności czynione po omacku. Utrzymanie stałej temperatury kąpieli było łatwe bo w domu jest 20 stC. Kłopotem okazał się brak klamerek do wieszania filmów dla ich suszenia.

Jednostkowo za jeden film klasycznego procesu wyszło z wywołaniem i skanowaniem 36złotych. Trochę taniej ale jednak gra nie warta świeczki. Mieszanie, siedzenie do nocy i i niewiadoma efektu końcowego przekonały mnie ze lepiej nazbierać trochę więcej drobnych i mieć problem z głowy i efekt dobry.

Poniższe zdjęcia oczywiście LOMO LC-A








W weekend opublikuje fotoreportaż z Kina na Granicy, a później z cieszyńskiego targowiska staroci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz