Etykiety

3FALA (4) AKTORZY (13) analog (8) ARCHITEKTURA (16) AUTA (1) AUTO (2) cieszyn (6) CZECHY (27) dagerotyp (2) ELA (2) FILMOWO (34) FOTOGRAFIE (66) GRAFFITI (5) hacele (2) HISTORIA (18) KINO NA GRANICY (11) kolodion (1) KONKURS (3) KORA (2) KSIĄŻKI (81) LISTY (2) lomo (31) lomografia (10) ŁODYGOWICE (7) magdalenki (2) MOTOR (2) MUZYKA (9) MUZYKA pewel mała (1) nurkowanie (2) OSOBISTE (31) paryż (2) pióra (2) PKP (2) POCZATEK (1) POCZTÓWKI (9) PODRÓŻE (22) Polska podróże pewel mała (1) PRAHA (29) PRASA (1) prl (13) STAWKOLOGIA (9) sverak (2) TEATR (3) winyle (4) ZNALEZISKA TARGOWE (30) żywiec (8)
Instagram

Pieszo dookoła polski.

Nie muszę być wszędzie, bo świat przychodzi do mnie w ludziach i ich opowieściach. 
  Jadłem obiad z telefonem który bywa dla mnie czasem interesującym partnerem w samotności. Wyświetlił mi relację wydawnictwa Czarnego, informującą o pieszej wędrówce autorów książki "Na poboczu Ameryk".  Łatwo było sprawdzić którędy idą dookoła polski pieszo, by zobaczyć czy pojawią się w okolicach Pewli Małej. Jednym z punktów na mapie był szczyt Babiej Góry i droga z Jeleśni do Żywca, przez Pewel Małą. W takich sytuacjach nie zastanawiam się długo i pisze z propozycją wsparcia lub gościny. (na przykład, dzięki temu spędziłem cały dzień ze Springerem zbierającym materiały do książki " Miasto archipelag" ) Po krótkiej wymianie wiadomości, Pewel Mała została zapisana na ich trasie jako ważny punkt podróży i odpoczynku. 
Internet pozwalał mi śledzić ich wędrówkę i jak sądziłem przygotować się na spotkanie które pośród codziennych obowiązków okazało się niespodziewanym ale radosnym zaskoczeniem. To był chłodny i deszczowy dzień lata (21 sierpnia 2022). Dotarli do nas przemoknięci ale pogodni. . Wieczór spędziliśmy na rozmowach podczas wspólnej kolacji. Słuchaliśmy opowieści i planów jakie są jeszcze przed nimi.  
Następnego deszczowego dnia, Kaśka Martyna I Ela odprowadziły ich pieszo aż do Pietrzykowic a na trzeci dzień spotkali się wszyscy w Książnicy Beskidzkiej na wieczorze autorskim Stones on Travel czyli Oli Synowiec oraz Arkadiusza Winiatorskiego. 
Być może i z tej podróży powstanie książka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz